Een nieuwsbrief lay-out is natuurlijk niet per se nodig, want je kunt ook e-mails met alleen tekst en wat afbeeldingen sturen. Toch is het wel aan te raden om een nieuwsbrief lay-out te maken. Zo houd je een vaste stijl aan en zijn je e-mails herkenbaar voor je e-mail volgers. Nu kun je een ontwerp nieuwsbrief laten ontwerpen, maar je kunt ook gewoon zelf hiermee aan de slag gaan. Waar moet je dan precies op letten? Hier vind je twee tips.
Tip 1: Verwerk je huisstijl in de lay-out
Je wilt natuurlijk graag dat de lezers van je e-mail nieuwsbrief direct herkennen dat de e-mail van jouw bedrijf afkomstig is. Om dit zo herkenbaar mogelijk te maken, is het aan te raden om jouw huisstijl te verwerken in de lay-out.
Tip 2: Maak ruimte voor twee tot vier items
Een e-mail nieuwsbrief met slechts één of twee items is waarschijnlijk voor lang niet al je volgers interessant. Je e-mail nieuwsbrief moet echter ook niet te groot worden. Uit onderzoek is gebleken dat twee tot vier items per nieuwsbrief het beste is.